Maak de klantreis persoonlijker door automatisering! Hoe? Klik deze link!

Maak de klantreis persoonlijker door automatisering!

Wacht even... persoonlijker en automatiseren? Dat is onmogelijk................... Toch? Of niet?

De reis die een klant maakt voor de aanschaf van een dienst of product wordt steeds onvoorspelbaarder, omdat er zoveel informatiebronnen en mogelijkheden zijn die jullie (potentiële) klant ter beschikking heeft! Er is ontzettend veel keuze. Een bezoek aan jullie website is meestal slechts voor het onderzoeken van de markt.

Inderdaad! Helaas niet om bij jullie te kopen.

De meeste potentiële klanten maken dankbaar gebruik van de mogelijkheden om alle opties te vergelijken.

Daar komt nog bij dat de meeste websites slechts online reclameborden zijn, waar de meeste voorbijgangers, ..... voorbij lopen... Even bekijken, maar daarna nooit meer opzoeken.

Herkenbaar? Is jullie website slechts een online reclamebord?

Levert jullie website ook te weinig op? Weet je niet wie jullie website bezoekt? Schrijven bezoekers zich niet in voor een nieuwsbrief? Wie schrijft zich überhaupt nog in voor een nieuwsbrief in 2019? Verdwijnen bezoekers zonder contactgegevens achter te laten?

Als het online reclame maken voor jullie bedrijf (behoorlijk) tegenvalt... Is het tijd om je marketing strategie aan te passen. Tijd om te gaan kijken hoe je in de verschillende fasen van de customer journey invloed kunt uitoefenen op de uiteindelijke koopbeslissing.

Wist je dat er gemiddeld maar liefst 7 contactmomenten nodig zijn, voordat een potentiële klant zaken wil doen met een nieuwe leverancier?

Door alle technologische ontwikkelingen is de klantreis niet langer een statisch pad van Awareness, Interest, Desire & Action.

In iedere fase hebben potentiële klanten zoveel keuzemogelijkheden, dat je in iedere fase moet zorgen voor persoonlijke begeleiding, herkenning van jouw bedrijf/merk en actie richting jullie bedrijf!

Als je dat goed doet, blijf je in iedere fase 'Top-of-Mind', kun je de klant persoonlijker begeleiden in zijn reis naar een oplossing. Hierdoor kun je op een natuurlijke manier het vertrouwen van die potentiële klanten winnen, en uiteindelijk meer gaan verkopen!

Om dit proces goed te begeleiden heb je Marketing Automation nodig. 

Met Marketing Automation:

  • Zorg je voor de juiste informatie op het juiste moment in het beslissingsproces
  • Zorg je voor de juiste informatie op het juiste moment in het beslissingsproces
  • Zorg je voor een voorsprong op jouw concurrenten in het verkoopproces
  • Verlaag je de Cost per Sale (CPS) 
  • Zorg je voor meer interactie met je (potentiële) klant waardoor je de verkoopkansen sterk zult vergroten
  • Zorg je er voor dat jouw sales team succesvoller wordt omdat ze meer warme leads krijgen waardoor ze gemakkelijker hun omzettargets kunnen halen (daar wordt iedereen blij van toch?)

Gerelateerde berichten
No related posts for this content

>

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten